Módszer

MOZGÁS

 - Így leírva sok minden jut eszünkbe róla. Kinek a mindennapi mozgás, másoknak szabadidő kellemes eltöltése, van aki nem is tulajdonít neki jelentőséget és van aki csak egy az élettel velejáró tevékenységként kezeli, de különösebb jelentőséget nem tulajdonít neki. Van aki ebből él és van akinek ez csak álom, mert mozgáskorlátozott.

Bizony, szerencsésnek mondhatja magát, aki mozgásában teljes szabadságot élvez. Van aki megbecsüli és van akit nem érdekel. De egy biztos: az emberek - mit élőlények – életének szerves része a mozgás, hiszen alapvető élettani szükségletünk kielégítéséhez is nélkülözhetetlen!

Mozgásunk rendszeressége, gyakorlása befolyásolja anyagcserénket, testalkatunkat, esztétikai alakunkat, nem utolsó sorban egészségünket és a mai világban a rólunk alkotott első benyomáson keresztül álláskeresésünket, párválasztásunkat, és általában az emberek hozzánk való viszonyát. Persze le is tagadhatjuk, de értelmetlen lenne.

Itt jön a képbe testünk mozgatásáért felelős szerveink -  az izmaink, mely a leg energiaigényesebb szövet az emberi testben – karbantartása, edzése.

 

AZ „EDZÉS

 hatása számunkra a már fent említett előnyös élettani változásokat eredményezi. Ennek segítségével formálhatjuk alakunkat, tartjuk karban egészségünket és érezhetjük jól magunkat az edzés hatására felszabaduló endorfin miatt. Sokféle edzés létezik és sokféle módon tudjuk ezeket megvalósítani. Egy azonban minden mozgásban közös: adott ellenállás ellenében történő mozgás megvalósítása a cél, ahol fokozatos, ésszerű és terv szerű módszereket alkalmazunk a kitűzött cél érdekében.

 

CÉL(OK)

 Ez minden embernél különböző. Van aki egészség megőrzés végett edz, mások alakformálás céljából és van akit a sport tesz boldoggá vagy éppen ez a megélhetése. Ami megint csak biztos az az, hogy személyenként eltérő célokról, képességekről, adottságokról és igényekről van szó.

 

SZEMÉLYI EDZŐ

 A személyi edző képzettségének megfelelően segít az egyéni célok elérésében, figyelembe véve az ügyfél igényeit, lehetőségeit, adottságait, képességeit annak érdekében, hogy a kitűzött célt a lehetőségekhez képest a leghamarabb és legjobb minőségben elérjék. Nem csak a szakmai támogatást értjük ez alatt, hanem szellemi és lelki motivációt is szintén szerves feladatának tekinti egy ügyfélnél.

 

„ÉTREND”

 Nem utolsó sorban az étkezésekkel is tisztában kell lennünk! Tudnunk kell milyen tápanyagforrás áll rendelkezésünkre, mit milyen formában és mennyiségben fogyaszthatunk vagy kell fogyasztanunk a kívánt cél elérésében. Táplálékunk mozgásunk üzemanyagaként, testünk építőelemeként és élvezeti cikként is szolgál! Éppen ezért nem mindegy étrendünk összeállítása. Ezzel tudományos szinten a táplálkozás tudomány foglalkozik, de számos példa van az étrend spirituális, vallási és más egyéb rendszerezésére is.

 

„LELKI EGYENSÚLY”

Az egyik legfontosabb összetevő a lelki háttér, vagyis szellemi egyensúlyunk mibenléte. Biztosan tapasztaltuk már több élethelyzetben, hogy egy jó hangulatban lévő periódusban gyengébb testi képességeink ellenére is tudtunk kiemelkedő teljesítményt nyújtani, míg egy rossz közérzet megélése éltal egyébként jó testi kondíciónk ellenére sem voltunk képesek megközelíteni az elvárt teljesítményt. Bizony nem tagadhatjuk le a tényt, hogy a mondás 100%-osan fedi a valóságot, mi szerint: ÉP TESTBEN, ÉP LÉLEK! A kettő együtt alkot egészet, míg csak az egyik vagy csak a másik megléte önmagában nem elég egyensúlyunk kialakításához, meglétéhez és fenntartásához.

 

„SZABÁLYOK”


Pár szabály a dinamikus fejlődés érdekében, melyet felállítottam a kölcsönös együttműködés érdekében:


-       A bérletárat előre kell kifizetni.

-       Edzéslemondással lehet élni, de csak két alkalommal.

-       A bérletet le kell járni 5 hét alatt.

-       Harmadszori lemondás már megtartott alkalomnak minősül.

-       Ha az edzés az én hibámból hiúsul meg, természetesen grátisz alkalom, alkalmak járnak érte.